Sposoby na reklamę i promocję swojej firmy

Po założeniu własnej firmy każdy przedsiębiorca zmuszony jest podjęć się niełatwego zadanie, którym jest reklamowanie firmy. Wprawdzie obecnie rozwiązań z zakresu reklamy dostępnych jest bardzo wiele, jednak zwłaszcza na początku mocna ogranicza nas budżet, dlatego szukać musimy tych tańszych sposobów. Oto kilka sprawdzonych, a przy tym stosunkowo tanich sposobów reklamowania się.

Reklama w internecie

reklamaDobra alternatywą, jeśli chodzi zarówno o tanią jak i skuteczną reklamę firmy jest wykorzystanie w tym celu internetu. Tutaj możliwości mamy całkiem sporo. Pierwszą rzeczą o jakiej warto pomyśleć są różnego rodzaju strony www na których to możemy zamieszczać swoje reklamy. Jeżeli chodzi o strony internetowe to warto także zadbać o założenie własnej. Nie tylko umożliwi nam to reklamowanie się, ale także i pozytywnie wpłynie na działanie naszej firmy. Pamiętajmy również o tym, że strony internetowe to także wszelkiego rodzaju portale społecznościowe. Obecnie to właśnie one są najefektywniejszym sposobem reklamowania firmy.

PR i marketing w social mediach

public relationsWedług portalu www.bankier.pl obecnie blisko 96% przedsiębiorców stwierdza, że w swoich działaniach z zakresu PR i marketingu wykorzystuje media społecznościowe w tym przede wszystkim Facebooka. Za nim jednak przejdziemy do omówienie praktycznych wskazówek jak można social media wykorzystać do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy i reklamowania jej, w ramach wyjaśnienia należy powiedzieć czym jest wspomniany już PR. Jest to skrót od angielskiego słowa public relations, które rozumiemy jako szereg działań mających na celu kształtowania stosunków firmy z otaczającymi ją podmiotami. Jest to dość szeroka definicja, jednak mu skupimy się tylko na działaniach z zakresu PR w social mediach. Otóż zarówno w przypadku PR jak i marketingu chcąc wykorzystać taką platformę jaką jest Facebook w celach promocyjnych należy w pierwszej kolejności założyć funpage firmy. Na stronie tej poza podstawowymi danymi zamieszcza się informacje o osiągnięciach firm, organizowanych przez nią eventach, promocjach itd. Treści te upowszechniane są przez samych użytkowników portalu, dzięki czemu bardzo sprawnie się rozpowszechniają. Nie jest to jednak jedyny sposób w jaki social media się wykorzystuje, ponieważ przede wszystkim mają ono służyć kształtowaniu kontaktów z interesariuszami. Poprawne wykorzystanie możliwości jakie dają social media, jeśli chodzi o promowanie firmy może początkującemu przedsiębiorcy sprawiać sporo problemów, dlatego warto zapoznać się nieco bliżej z tym tematem.

Szyldy reklamowe – podstawowe rozwiązanie

tablice reklamoweZałożenie własnej firmy wiąże się także z koniecznością zamontowania odpowiedniego szyldu zwykle nad wejściem do niej. Rozwiązanie to ma na celu przede wszystkim wyróżnienie naszego przedsiębiorstwa, jeśli jednak dobrze dobierzemy sposób w jaki wykonany będzie nasz szyld możemy także zyskać ciekawy sposób na reklamowanie się. Oto kilka rozwiązań, które mogą sprawdzić się jako szyldy:

  • kasetony jednostronne,
  • kasetony podświetlane,
  • tablice led.

Chcąc wykorzystać szyld jako dodatkowy sposób na reklamę warto przede wszystkim pomyśleć o takim rozwiązaniu jakim są wyświetlacze led, ponieważ umożliwiają one nam wyświetlanie różnych treści, takich jak choćby informacje o promocjach trwających w sklepie, nowych produktach wyprzedażach itd. Niestety zwykle jest to droższe rozwiązanie niż pozostałe, dlatego nie zawsze się to opłaca. Warto w to inwestować, jeśli nasza firma znajduje się w miejscu często uczęszczanym przez potencjalnych klientów, a co za tym idzie wszędzie tam, gdzie możemy przypuszczać, że przekazywane tą drogą treści reklamowe będą miały dość szeroki zasięg oddziaływania. W sytuacji, gdy firma położona jest gdzieś na uboczy warto wybrać tańsze rozwiązanie.

Mobilna reklama – czyli jak wykorzystać firmowy samochód w celach promocyjnych

Oklejanie samochodówKolejnym stosunkowo tanim jak i efektywnym rozwiązaniem może okazać się wykorzystanie firmowego auta do reklamowania swojej firmy. W celu tym warto pomyśleć o zamieszczeniu na nim folii z nadrukowanymi treściami reklamowymi. Oklejanie samochodów taką folią nie trwa długo, a dodatkowo w bardzo wielu przypadkach wpływa korzystanie na wygląd auta, dzięki czemu zwykle jest to dość opłacalne rozwiązanie. Decydując się na takie rozwiązanie warto jednak dużą uwagę zwrócić na to jak zaprojektowana została grafika, która na zostać naniesiona wraz z folią na firmowy samochód, bo to od jej wyglądu będzie zależeć to na ile taka reklama będzie skuteczna.

Kilka słów na koniec

Żeby się skutecznie reklamować w dzisiejszych czasach nie trzeba wcale na ten cel przeznaczać dużych pieniędzy z firmowego budżetu. Wystarczy dobrze się rozejrzeć, by znaleźć efektywne i stosunkowo tanie rozwiązania z zakresu reklamy i promocji.

Dodaj komentarz