Jak reklamować psiego fryzjera?

Groomer nie jest zawodem szczególnie rozpowszechnionym w Polsce, niemniej zapotrzebowanie na usługi psich salonów stale rośnie, a co za tym idzie założenie tego typu zakładu może się okazać całkiem zyskownym pomysłem na biznes. Co jednak o zawodzie grommera warto wiedzieć nim się na to zdecydujemy, jakie wymagania powinien spełniać psi salon i co powinno znaleźć się w jego ofercie oraz jak taką firmę reklamować by przyciągnąć klientów? Odpowiedzi na te pytania postaramy się udzielić w tym artykule. 

Groomer – co warto wiedzieć?

strzyżenie psówNa portalu www.psy.pl można znaleźć informację, że groomer jest zawodem, który w Polsce dopiero zyskuje na popularności, niemniej w wielu krajach Europy, a także i w USA zawód ten jest dość powszechny, a jego wykonywanie jest normowane odpowiednimi przepisami prawnymi Gromer czyli innymi słowy psi fryzjer, to osoba zajmująca się strzyżeniem i pielęgnacją zwierząt, zazwyczaj psów i kotów. Warto jednak pamiętać o tym, że choć zawód ten potocznie określany fryzjerem dla zwierząt nie ogranicza się jedynie do wykonywania usługi strzyżenia. Gromerzy z zasady zajmują się świadczeniem takich usług jak:

  • strzyżenie sierści,
  • trymowanie,
  • wyczesywanie podszerstka,
  • rozczesywanie kołtunów,
  • pielęgnacją,
  • czyszczenie uszu,
  • usuwanie insektów,
  • obcinanie pazurów.

W związku z czym konieczne jest posiadanie nie tylko odpowiednich umiejętności, ale także i zamiłowania do zwierząt. W tej branży sprawdzają się tylko osoby, które naprawdę kochają zwierzęta. Warto także pamiętać o tym, że zdobycie odpowiedniego doświadczenia w tym zawodzie nie jest łatwe. Wprawdzie odbywają się odpowiednie kursy, jednak ukończenie stażu jest dość trudne. Wynika to z racji tego, że działający na rynku groomerzy nie chętnie przyjmują uczniów nie chcą szkolić potencjalnej konkurencji.

Salon strzyżenia dla psów – co warto wiedzieć o prowadzeniu?

Salon strzyżenia dla psówWedług informacji na portalu piesporadnik.pl prowadzenie salonu dla psów samo w sobie nie jest szczególnie trudne, należy się jednak liczyć z tym, że nawet po ukończeniu odpowiedniego kursu początki mogą być dość ciężkie. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że niektóre zabiegi pielęgnacyjne, zwłaszcza w przypadku psów z długą sierścią mogą trwać nawet kilka godzin, a co za tym idzie współpraca z psem może nie należeć do najłatwiejszych. Co więcej strzyżenie psów nie sprowadza się do stosowania tylko jednej techniki czy samego przystrzygania futra, ale często ma umożliwić stworzenie niebagatelnych fryzur. W związku z czym groomer zasadniczo musi cały czas się doszkalać. Jeśli chodzi o samo wyposażenie salonu dla psów. To przede wszystkim trzeba urządzić odpowiednie stanowiska umożliwiające kąpanie psów. Stanowiska powinny być tak zaprojektowanie by można było je wykorzystywać zarówno w przypadku dużych i małych zwierząt. Ściany i posadzka obok stanowisk kąpielowych powinny być odpowiednio zabezpieczone by możliwe było jej łatwe uprzątnięcie. Konieczne jest także wyznaczenie stanowiska do prowadzenie innych zabiegów pielęgnacyjnych oraz odpowiednie wyposażenie salonu w narzędzie i sprzęty potrzebny do wykonywania zabiegów.

Salon strzyżenia dla psów – otwarcie salonu i promocja zakładu

balony reklamoweJak już wspomnieliśmy powyżej zapotrzebowanie na usługi salonu dla psów stale rośnie, a samych firm świadczących tego typu usługi jest stosunkowo mało, jednak większość tych działających już na rynku posiada swoich stałych klientów, a co za tym idzie otwierając nowy psi salon z pozyskaniem klientów może być pewien problem. Ważne jest zatem to by stosować odpowiednie rozwiązania reklamowe, które sprawią, że potencjalni klienci zauważą salon i zainteresują się jego ofertą. Na początek ważne jest to by samo otwarcie salonu było dość widowiskowe. Warto na ten dzień zorganizować jakieś pokazy. Z okazji otwarcia salonu warto także wręczać przechodnią ulotki, uprawniające ich do skorzystania z jakiegoś dodatkowego rabatu. Można także wykorzystać balony reklamowe do ozdobienia wejścia do salonu, a także do wręczania przechodniom w ramach drobnego upominku. Takie otwarcie na pewno zastanie zauważone przed potencjalnych klientów, a tym samym łatwiej będzie nam ich zainteresować swoją ofertą.

Jak reklamować psi salon?

ulotki reklamowePoza stosowaniem odpowiednich rozwiązań reklamowych na otwarcie salonu konieczne jest także stosowanie innych metod promocji firmy już w czasie jej działania. Dobrym rozwiązaniem zawsze są ulotki reklamowe. Zaletą tego rozwiązania jest to,  że tanie ulotki reklamowe, mają dobry stosunek ceny do zasięgu oddziaływania. Dodatkowo zwykle nie ma większego problemu z dystrybucja tego typu materiałów reklamowych oraz z ich wykonaniem. Warto jednak także pomyśleć o takich rozwiązaniach reklamowych, które pomogą nam wyróżnić naszą firmę. Może się tu sprawdzić reklama pneumatyczna w postaci jakiegoś dmuchanego bilbordu, tablice led umożliwiające wyświetlanie nazwy firmy i aktualnych promocji, czy podświetlane kasetony. Salon dla psów warto także reklamować za pośrednictwem mediów społecznościowych.

W kwestii podsumowania

Na dzień dzisiejszy założenie salonu dla psów, dla osób kochających zwierzęta może być bardzo dobrym pomysłem na własny biznes. Należy jednak pamiętać o tym, że by odnieść sukces w tej branży konieczne jest dotarcie do potencjalnych klientów, a co za tym idzie stosowanie odpowiednich rozwiązań reklamowych. 

1 thought on “Jak reklamować psiego fryzjera?”

  • Dobrym pomysłem również na reklamę jest umieszczanie jej w prasie tematycznej, czy na serwisach, portalach związanych z psami i ich pielęgnacją.

Dodaj komentarz